(DIS)CONTINUITÉ / (НЕ)ПРИЕМСТВЕНОСТ
https://doi.org/10.60056/PhilolF.2024.2
(съст. гл. ас. д-р Малинка Велинова, гл. ас. д-р Теодора Цанкова)
ТИТУЛНИ СТРАНИЦИ / TITLE PAGES
ВСТЪПИТЕЛНИ ДУМИ / OPENING REMARKS / 8
(DIS)CONTINUITÉ / (НЕ)ПРИЕМСТВЕНОСТ / (DIS)CONTINUITY
Vladimir Sungarski. Tel roi, tel sénéchal : Arthur comme antihéros dans les romans de Chrétien de Troyes / Какъвто кралят, такъв и сенешалът: Артур като антигерой в романите на Кретиен дьо Троа / Vladimir Sungarski. Like King, Like Seneschal: Arthur as an Antihero in the Romances of Chrétien de Troyes / 11 [https://doi.org/10.60056/PhilolF.2024.2.11-29]
Gueorgui Jetchev. Évolution des études romanes en Bulgarie à travers les étapes de développement d’un département universitaire / Развитието на романистиката в България, видяно през различните етапи на една университетска катедра / Gueorgui Jetchev. The Development of Romance Studies in Bulgaria, as Observed in the Various Stages of the Life of a University Department / 30 [https://doi.org/10.60056/PhilolF.2024.2.30-43]
APPROCHES CONTEMPORAINES DANS LA DIDACTIQUE DU FLE ET DE LA LITTÉRATURE FRANÇAISE : RELATIONS (DIS)CONTINUES / СЪВРЕМЕННИ ПОДХОДИ В ДИДАКТИКАТА НА ФРЕНСКИЯ ЕЗИК КАТО ЧУЖД И НА ФРЕНСКАТА ЛИТЕРАТУРА: ОТНОШЕНИЯ НА (НЕ)ПРИЕМСТВЕНОСТ / MODERN APPROACHES TO THE DIDACTICS OF FRENCH AS A FOREIGN LANGUAGE AND FRENCH LITERATURE: RELATIONS OF (DIS)CONTINUITY
Magdalena Markova. La reformulation et ses marqueurs dans des interactions orales en français : étude contrastive des utilisations natives et alloglottes / Преформулирането и неговите маркери в устни взаимодействия на френски език: контрастивно изследване на употребите при носители и неносители на езика / Magdalena Markova. Reformulation and its Markers in Oral Interaction in French: A Contrastive Study of Use by Native and Non-native Speakers / 45 [https://doi.org/10.60056/PhilolF.2024.2.45-66]
Florinela Şerbănică. La traduction : un paradoxe de la didactique du FLE en contexte roumain / Преводът – парадокс на дидактиката на френския език като чужд в румънски контекст / Florinela Şerbănică. Translation: A Paradox for the Didactics of French as a Foreign Language in the Romanian Context/ 67 [https://doi.org/10.60056/PhilolF.2024.2.67-84]
Magdalena Bozhkova. Astuces méthodologiques pour éveiller la passion de l’apprentissage de la littérature / Методологически хитрини за събуждане на интереса към изучаването на литературата / Magdalena Bozhkova. Methodological Tips for Stirring Interest in Learning Literature / 85 [https://doi.org/10.60056/PhilolF.2024.2.85-97]
В КЛАС И ИЗВЪН КЛАС / IN CLASS AND OUTSIDE OF CLASS
Наталия Мацева. От скука към знание, или как викторините активират енергия в класната стая / Nataliya Matseva. From Boredom to Knowledge, or How Quizzes Activate Energy in the Classroom / 99 [https://doi.org/10.60056/PhilolF.2024.2.99-107]
Александър Халачев. Перспективите на извънкласните дейности за развиване на ключови компетентности / Aleksandar Halachev. The Prospects before Extracurricular Activities as Regards the Development of Key Competencies / 108 [https://doi.org/10.60056/PhilolF.2024.2.108-123]
НАЧАЛА И ПРЕДЕЛИ / BEGINNINGS AND LIMITS
Йоанна Гудалова. Литературният старт на издателство „Христо Г. Данов” през 60-те години на XX век / Yoanna Gudalova. The Start of Fiction Prose Publishing at Hristo G. Danov Publishing House in the 1960s / 125 [https://doi.org/10.60056/PhilolF.2024.2.125-134]
Божана Бонева. Травмите на едно съзнание – в търсене на последната мисъл / Bozhana Boneva. The Traumas of a Consciousness: In Search of the Final Thought / 135 [https://doi.org/10.60056/PhilolF.2024.2.135-145]
ДЕ Е БЪЛГАРИСТИКАТА? (водещ на рубриката гл. ас. д-р Кристиян Янев) / WHERE DO BULGARIАN STUDIES LIE? (section editor: Senior Asst. Prof. Kristiyan Yanev, PhD)
ЗАГЛЪХНАЛО ЕХО (водещ на рубриката гл. ас. д-р Симеон Стефанов) / A SILENT ECHO (section editor: Senior Asst. Prof. Simeon Stefanov, PhD)
Славянските варианти на една евангелска легенда от Мих. Драгоманов / The Slavic Versions of an Apocryphal Gospel Legend by Mih. Dagomanov/ 155 [https://doi.org/10.60056/PhilolF.2024.2.155-166]
ПРОЧЕТЕНО ОТ НАС / WHAT WE READ
Диана Андрова. Българският преход. Културологичният прочит на Албена Вачева и Николай Папучиев / Diana Androva. The Bulgarian Transition. The Culturological Interpretation of Albena Vacheva and Nikolay Papuchiev / 168 [https://doi.org/10.60056/PhilolF.2024.2.168-172]
Николай Чернокожев. За сборника „Белетристиката в архивите. Подборът на факти и документи в научното изследване“ / Nikolay Chernokozhev. Review of the Collected Works Fiction in the Archives. The Selection of Facts and Documents in Scientific Research / 173 [https://doi.org/10.60056/PhilolF.2024.2.173-175]
Ивелина Савова. Ласка Ласкова. Времената в изречения с ментални предикати (предикати за перцепция) / Ivelina Savova. Laska Laskova. Tenses in Sentences Featuring Mental Predicates (Perception Predicates) / 176 [https://doi.org/10.60056/PhilolF.2024.2.176-181]
СЛУЧИ СЕ… / IT SO HAPPENED THAT…
ЗА АВТОРИТЕ / ABOUT THE AUTHORS / 202
ABOUT THE AUTHORS (EN) / 206
ПРОЦЕДУРА ПО АНОНИМНО РЕЦЕНЗИРАНЕ / PEER REVIEW PROCEDURE / 208
ЕТИЧНИ СТАНДАРТИ ЗА ПУБЛИКУВАНЕ / ETHICAL STANDARDS OF PUBLICATION / 209